شيرين عبد الوهاب تكشف حقيقة التسريبات الصوتية

شيرين عبد الوهاب تكشف حقيقة التسريبات الصوتية
شيرين عبد الوهاب
القاهرة: «خليجيون»

تصدر اسم الفنانة المصرية شيرين عبد الوهاب ترند محرك البحث العالمي «غوغل»، ومنصات التواصل الاجتماعي، في الساعات القليلة الماضية، بعدما كشفت عن حقيقة رسائل صوتية لطليقها حسام حبيب، والتي سرقت من هاتفه المحمول، وأزمتها مع شقيقها محمد عبد الوهاب.

خرجت شيرين في أول تعليق لها بعد الجدل الذي أحدثته التسجيلات، وتساؤل جمهورها ومحبيها حول صحة الأخبار المتداولة عنها، إلا أنها فاجآت الكل بتأكيد حديث حسام حبيب حول عائلتها.

أول تعليق من شيرين عبد الوهاب

وصرحت شيرين عبر برنامج «الحكاية» المذاع عبر قناة «Mbc مصر»، مع الإعلامي المصري عمرو أديب، قائلة: «أنا فوجئت بالي حصل على السوشيال ميديا من محمد أخويا وحسام حبيب، وأردت التأكيد أن كلام حسام مظبوط جدا وأخويا فعلا باعني، وهناك شخص تابع له استولى على حساباتي بالسوشيال ميديا بموجب توكيل عام قديم».

وأكملت: «عايزاكم متصدقوش أي حاجة من محمد عبد الوهاب وإن شاء الله الأغاني لما تنزل تعجبكم، بالرغم من أن المحكمة حكمت والقضاء المصري أن عقدي انتهى مع روتانا لكن هم لسه رافعين قضايا وموقفين الدنيا كلها وأنا واثقة في قضاء بلدي، واضطريت أرد لأني لقيت السوشيال ميديا مقلوبة».

وتابعت: «التصريح اللي نزل نزل من محامي محمد اللي مستولي على السوشيال ميديا ومضاله على عقد بيخليه يستفيد من السوشيال ميديا بتاعتي، وفيه أغاني جميلة جدًا جدًا عاملينها وشوية حاجات بتخلص عشان المشاكل مع الشركة المنتجة، لأن في حد كمان قاصد يقعدني في البيت وبنخلص الحاجات دي».

واكملت: «مش عايزة أضايقكم لإني عارفة أن كل واحد فيكم عنده مشاكل وهموم، وكل شوية شيرين شيرين والفترة اللي فاتت مكانش ليا تصريحات وانتوا أهلي وسندي وبتردوا غيبتي وبتقفوا لي وكمان بعد إذنكم في بيان رسمي في مكتب المحامي قنطوش وياريت ما تصدقوش غير البيانات اللي بتبقى تصريح مني شخصيا غير كده دي أكاذيب بشكركم يا حباييي وربنا يخليكم ليا».

حسام حبيب يعلق على تسريبات صوتية له

أكد حسام حبيب على حقيقة تسريبات الرسائل الصوتية التي سرقت من هاتفه المحمول وانتشرت بشكل كبير عبر مواقع التواصل الاجتماعي، قائلاً: «أنا مصرحتش بالكلام. دي حاجات تسربت من موبايلي عن طريق السرقة»، بحسب تصريحات لموقع «et بالعربي».

وأكد على أنه سوف يتخذ إجراءات قانونية ضد سارق هذه الرسائل الصوتية من هاتفه، محذراً من تداولها، مضيفاً: «محتوى الموضوع أن أخوها مضى توكيل بأثر رجعي أنه يتنازل عن السوشيال ميديا بتاعة شيرين بدون علمها، التوكيل ملغي، وده اتقدم به بلاغ رسمي للنائب العام.. وأنا مبقولش كلام مرسل أو اتهامات مش موجودة».

وأكمل: «لكن شيرين مقدمة بلاغ عن طريق المحامي ياسر قنطوش وأعتقد الناس بدل ما تهاجم المفروض تفهم مين السبب في منع شيرين النهار ده من التواصل مع جمهورها، وإنها تنزل أغاني جديدة».

وأوضح: «أعتقد أن الناس لازم تفهم ليه شيرين متعطلة ومش عارفة تنزل حاجة، وسبحان الله أنا مقصدتش التصريح، أنا بتكلم في محادثة خاصة على تليفوني أن حد يسربها وينزلها ده شيء غير أخلاقي».

وختم تصريحاته قائلاً: «المحتوى بتاعها سليم واتقدم به بلاغات للنائب العام، وأي حد هيتكلم عني سواء من الجمهور أو موقع صحفي هتقدم ضده ببلاغ ومش هتنازل عنه».

أقرا المزيد:

كندة علوش تعلن إصابتها بالسرطان.. ورد فعل عمرو يوسف

تعرف على 6 انواع اكتئاب كشفها الذكاء الاصطناعي في الدماغ

تامر عاشور يتعاطف مع شيرين ويرد على حسام حبيب

أهم الأخبار