والد حسام حبيب: «شيرين محتاجة راجل»

والد حسام حبيب: «شيرين محتاجة راجل»
شيرين عبد الوهاب ووالد حسام حبيب
القاهرة: «خليجيون»

مازالت الفنانة المصرية شيرين عبد الوهاب تحصد تداعيات تصريحاتها الأخيرة عن طليقها الفنان ومواطنها حسام حبيب، في ظل استمرار الاتهامات بينهم، وكان أخرها توجه التهم بسرقة أموالها ومصاغها الذهبية، وهو الأمر الذي دفع حبيب للجوء للقضاء.

والد حسام حبيب ينتقد تصريح ابنه

ونشر حسين حبيب، والد حسام على صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، رفضه لحديث ابنه عن تحويل نفسه سجادة لشيرين عبد الوهاب.

وعلق حبيب قائلاً: «شيرين مش محتاجة سجادة.. محتاجة راجل، مستعيداً قولها إن حسام كان مسيطراً على كل تعاملاتها المالية، قائلة: «خد عشرة ملايين علشان يمسك إيدي».

وفي تصريحات نشرتها صحف محلية مصرية سابقا، قال حسين حبيب: «الاتهامات الموجهة لابني من الممكن أن تحبسها (شيرين)، فهي أضرت بسمعته وعمله وعائلته، وتضر بي شخصيا فيأتي لي يوميا كثير من الشتائم من قبل الناس ويدعوا عليا أنا وابني، حسام شخصيا لا يحب الوسط الفني تماما، فهو يعلم أنه ليس مستواه ولا سلوكه ولا تربيته، فهو متعلم في مدارس وكليات أجنبية».

شيرين تتهم حسام حبيب بأخذ أموالها

اتهمت الفنانة شيرين عبد الوهاب طليقها حسام حبيب بسرقة أموالها، قائلة عنه بأنه «عدم النخوة»، وقالت شيرين: «أنا بقوله الناس الشعبية اللي من القلعة هم دول اللي جدعان، اللي متربيين، ومحدش منهم يقبل إنه مراته تصرف عليه، وبشهادة كل الناس، وحتى رضوى الشربيني قالتها، إيه الشغلانة دي عشان نشتغلها، 6 سنوات مبيدفعليش 100 جنيه مصروف».

وجاءت هذا الرد بعدما اتهمها حسام حبيب بأنه سوف يلجأ إلى القضاء من أجل رفع قضية سب وقذف عليها، وزج اسمه في العديد من القضايا الخاصة بها.

حسام يرد على اتهامات شيرين

وصرح حبيب لـ«ET بالعربي»: «الموضوع مش بالعافية أنا مش عايز أرجع، وأنا اللي في سجن وعايز أتحرر منه، أنا اللي تعبت واستحملت إهانات بقالي سنين على حاجات ما حصلتش، وعمري ما اشتكيت ولا اتكلمت ولا دافعت عن نفسي عشان ميطلعش شكلها وحش، بس خلاص كدا أنا فاض بيا، وكل حاجة هتتقال للناس زي ما حصلت بالضبط».

وأضاف «أنا عمري ما طلعت أسرار حد بره ولا عمري ما كنت هعمل كده، بس خلاص أنا اضطريت لكده، الحياة مش بالعافية أنا مش عايز أرجعلها، وأنا اللى بستنجد بالناس وبقولهم نجمتكم الكبيرة اللى بتحبوها من سنين كتيرة، عايز ابعد عنها ومش عارف، أتصرف ازاي واستنجد بمين، وأنا بدعي ربنا قدامكم أهو يارب عايز أبعد عنها يارب ومش عارف أعمل إيه».

وتابع قائلًا: «أنا تعبت بجد وسنين من الظلم والإهانة وبسكت ومبردش، وكل الكلام اللي كانت بتقوله غلط كله، هو في حد يكون ضارب حد وفاتح له دماغله، ويعتذر له عادي، وقبلها كنت حالق شعرها وتعتذر لي عادي، ويرجعله تاني، هو في حاجة اسمها كدا».

أقرا المزيد:

السعودية تشهد أمطار وسيول غير مسبوقة منذ 47 عاما

تركى آل الشيخ يحذر من فتنة «الحسابات الوهمية» بين الخليجيين

إيران تغير الأولويات وسط التصعيد مع إسرائيل.. «غزة اولا»

أهم الأخبار